Με την χάρη του Θεού φτάσαμε στην Αγία και Μεγάλη Παρασκευή.
Όλη η Μεγάλη Εβδομάδα είναι αφιερωμένη στα Άχραντα και Φρικτά Πάθη του Χριστού μας. Σε όλη την διάρκεια της Σαρακοστής αγωνιζόμασταν να καθαρίσουμε τον έσω άνθρωπο, ώστε μέρα με την ημέρα και με τελικό στάδιο την Μεγάλη Εβδομάδα να φτάσουμε στην Ανάσταση του Χριστού μας και να χαρούμε μαζί Του την δόξα Του και την σωτηρία μας.
"Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι η εβδομάδα πριν το Πάσχα, από την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ μέχρι το Μ. Σάββατο και ονομάζεται «Μεγάλη», όχι γιατί έχει περισσότερες μέρες ή ώρες από τις άλλες εβδομάδες, αλλά γιατί τα γεγονότα όπου τελούνται και βιώνονται στους Ιερούς Ναούς είναι κοσμοσωτήρια για τον άνθρωπο".
Η Μεγάλη Δευτέρα είχαμε πει ότι είναι αφιερωμένη στον Πάγκαλο Ιωσήφ, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και στην ψυχή, ο οποίος με την ζωή του προεικονίζει τον ίδιο τον Χριστό μας. Είναι επίσης αφιερωμένη στην άκαρπη συκιά, την οποία ξέρανε ο Χριστός και συμβολίζει όλους όσοι δεν έχουν έργα θεάρεστα.
Η Μεγάλη Τρίτη είναι αφιερωμένη στην παραβολή των δέκα Παρθένων και μας διδάσκει να είμαστε γρηγορούντες και έτοιμοι ανά πάσα στιγμή με πίστη και έργα. Είναι αφιερωμένη και στην παραβολή των Ταλάντων, η οποία μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να αυξάνουμε τις αρετές και τα χαρίσματά μας.
Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47), που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο. Ψάλλεται το περίφημο τροπάριο (δοξαστικό) της Υμνογράφου Μοναχής Κασσιανής.
Την Μεγάλη Πέμπτη ζούμε τέσσερα γεγονότα.
Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, δείχνοντάς μας ότι πρέπει να είμαστε ταπεινοί και να διακονούμε ο ένας τον άλλον.
Τον Μυστικό Δείπνο, δηλαδή την παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
Την Προσευχή του Κυρίου, στο Όρος των Ελαιών και
Την Προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή του Πάθους του Κυρίου.
Την Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την Κορύφωση του θείου δράματος, τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και θυμόμαστε και βιώνουμε τα Σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού μας.
Τα πτυσίματα, τα μαστιγώματα, τις κοροϊδίες, τους εξευτιλισμούς, τα κτυπήματα, το ακάνθινο στεφάνι και κυρίως την Σταύρωση και τον θάνατο του Χριστού μας.
Την Μεγάλη Παρασκευή τελούνται οι εξής ακολουθίες: Το πρωί η Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και στις (15:00) το μεσημέρι της Αποκαθηλώσεως, δηλαδή την Ταφή Του Κυρίου από τον Ιωσήφ τον Αριμαθαίας και τον Νικόδημο τον Φαρισαίο, μέλος του Μ. Συμβουλίου και κρυφό μαθητή του Κυρίου.
Το βράδυ ψάλλονται τα Εγκώμια και έχουμε την περιφορά του Επιταφίου!
Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί, έχουμε την λεγόμενη «1η Ανάσταση», δηλαδή το προανάκρουσμα της Αναστάσεως που μεταδίδουν οι ύμνοι και της προσμονής της λυτρώσεως όλης της κτίσεως από την φθορά και τον θάνατο.
Στις δώδεκα τα ξημερώματα, δηλαδή ουσιαστικά την Κυριακή, έχουμε την ζωηφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας, την ήττα του θανάτου και της φθοράς και την αφή του Αγίου Φωτός στον κόσμο από τον Πανάγιο Τάφο !
Κυριακή του Πάσχα στις 11.00 π.μ. ή το απόγευμα, τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης», όπου σε πολλές γλώσσες διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και διατρανώνεται παγκοσμίως η νίκη του θανάτου και η εποχή της Καινούριας Διαθήκης, της χαράς και της Αναστάσιμης ελπίδας.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τι είναι η ουνία

Λόγος περί Νήψεως, Γέροντος Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου

Άγιος Γεώργιος εξ Ιωαννίνων